مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری مادرید

شهر مادرید بزرگ‌ترین شهر و همچنین پایتخت کشور اسپانیا است که بعد از لندن و برلین، سومین شهر بزرگ اتحادیه‌ی اروپا به شمار می‌رود.

شهر مادرید در میانه‌های کشور اسپانیا قرار دارد و همین مرکزیت جغرافیایی مناسب باعث شد تا از سال ۱۵۶۱ میلادی، مادرید به‌عنوان پایتخت کشور اسپانیا انتخاب شود.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

شهر مادرید از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای کشور تاریخی اسپانیا است، که هرچند بسیار امروزی و مدرن است اما ساختار اصیل تاریخی و فرهنگی خود را نیز به‌خوبی حفظ کرده است.

نمایی از مادرید در شب

به نظر می آید که فرهنگ مادرید بیشتر از آنکه به سخت کوشی اهمیت دهد، به زندگی و تفریح می پردازد. بسیاری از ساختمان ها و آثار هنری این شهر برگرفته از همین فرهنگ ساخته شده اند. در اینجا چندین مکان عالی را به شما معرفی می کنیم تا در مدت زمان اقامت در پایتخت اسپانیا، به آنها سری بزنید.

پلازا د اسپانیا، مادرید

Plaza de España, Madrid

پلازا د اسپانیا، مادرید

پلازا د اسپانیا، مادرید

پلازا د اسپانیا یکی از زیباترین میدان های مادرید است که در وسط این میدان، مجسمه ی یادبود میگل د سروانتس، نویسنده دون کیشوت و سانچو پانزا ، قرار گرفته است.

ایستگاه مترویی با همین نام شما را به پلازا د اسپانیا می رساند.

پلازا د اسپانیا یک میدان بزرگ، و یک مقصد توریستی محبوب و پر طرفدار واقع در مرکز مادرید، و در انتهای غربی خیابان گران بیا می باشد. علاوه بر مجسمه ی میگل د سروانتس ساودرا که در مرکز میدان قرار گرفته است، در مجاورت آن دو تا از برجسته ترین و مهم ترین آسمان خراش های مادرید قرار دارد. علاوه بر این، کاخ سلطنتی در چند قدمی این میدان است که تنها با یک پیاده روی کوتاه از سمت جنوب میدان به آن می رسید.

ورزشگاه سنتیاگو برنابئو

Santiago Bernabeu Stadium

ورزشگاه سنتیاگو برنابئو، مادرید

ورزشگاه سنتیاگو برنابئو، مادرید

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو یک ورزشگاه فوتبال، واقع در مادرید اسپانیا است که در تاریخ ۱۴ دسامبر ۱۹۴۷ میلادی با مالکیت باشگاه فوتبال رئال مادرید افتتاح شد و در حال حاضر حدود ۸۵ هزار نفر گنجایش دارد.

ال برنابئو، یکی از مشهورترین و با اعتبارترین ورزشگاه‌ های جهان فوتبال می باشد که تا کنون میزبان چهار دوره لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۵۷، ۱۹۶۹، ۱۹۸۰ و ۲۰۱۰ میلادی بوده است. همچنین فینال جام ملت‌های اروپا ۱۹۶۴ میلادی و جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲ میلادی در ورزشگاه ال برنابئو برگزار شده است.

طرفداران فوتبال می توانند به گردش در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، خانه ی تیم رئال مادرید، بپردازند؛ در آنجا پیاده روی کنند و از رختکن بایکنان مشهور این باشگاه دیدن کنند، همچنین می توانند به موزه ی افتخارات این باشگاه نیز سری بزنند!

موزه ی ملی مرکز هنر رینا سوفیا (موزه ی رِینا سوفیا یا موزه ی ملکه سوفیا)

Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía

موزه ی ملی مرکز هنر رینا سوفیا؛ مادرید

موزه ی ملی مرکز هنر رینا سوفیا

موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا، موزه ی ملی هنرهای قرن بیستم میلادی اسپانیا است که به طور رسمی در ۱۰ سپتامبر ۱۹۹۲ میلادی و به نام ملکه سوفیا افتتاح شد.

موزه ی ملی مرکز هنر رینا سوفیا

این موزه در مادرید قرار دارد و تمرکز اصلی آن بر روی هنر اسپانیایی است. آثار برجسته ی این موزه شامل مجموعه‌هایی از دو تن از برجسته‌ترین استادان هنر اسپانیا، پابلو پیکاسو و سالوادور دالی می باشد.

اثر پبکاسو، موزه ی ملی مرکز هنر رینا سوفیا

اثری از پیکاسو در موزه ی ملی مرکز هنر رینا سوفیا، مادرید، اسپانیا

موزه ی هنرهای مدرن رینا سوفیه یکی از قدیمی ترین مجموعه های قرن بیستم و قرن بیست و یکم هنراسپانیایی است.

موزه ی دل پرادو

Museo del Prado

موزه ی دل پرادو، مادرید

موزه ی دل پرادو، در واقع یک موزه و گالری هنری در مادرید اسپانیا است.

موزه ی دل پرادو، یکی از برجسته‌ترین موزه‌ های جهان در زمینه ی هنر اروپایی از قرن ۱۲ میلادی تا اوایل قرن ۱۹ میلادی است که بر پایه ی کلکسیون سلطنتی اسپانیا بنا نهاده شده است.

این موزه به عنوان موزه ی نقاشی و مجسمه تأسیس شد که در عین حال از کلکسیون مهم و بزرگی شامل ۵۰۰۰ تابلوی نقاشی، ۲۰۰۰ تصویر چاپی، ۱۰۰۰ عدد سکه و نشان و نزدیک به ۲۰۰۰ عدد آثار زینتی تاریخی تشکیل شده‌است.

اگر علاقه مند به هنر سنتی هستید، موزه ی دل پرادو گسترده ترین مجموعه ی هنر های اسپانیایی را از قرن های ۱۲ تا ۱۹ میلادی به نمایش می گذارد. به شما توصیه می کنم اگر می توانید حتما سری به آنجا بزنید.

کاخ سلطنتی(پلاسیو رئال)

Royal Palace of Madrid(Palacio Real)

کاخ سلطنتی(پلاسیو رئال)، مادرید

کاخ سلطنتی(پلاسیو رئال)، مادرید

کاخ سلطنتی(پلاسیو رئال)، مادرید

کاخ سلطنتی، معروف ترین مکان در مادرید، یکی از جذاب ترین قصر های اروپا است که از مرمر اسپانیایی ساخته شده و در احاطه ی مناظر زیبا و باغ های سرسبز قرار گرفته است.

میدان بزرگ پلازا مایور، مادرید

Plaza Mayor, Madrid

میدان بزرگ، مادرید

یکی از زیبا ترین میدان ها در اروپا، میدان پلازا مایور است. یک میدان بزرگ با طراحی متقارن که به وسیله ی ساختمان های زیبای آجر قرمز احاطه شده است. ابعاد آن ۱۲۹ در ۹۴ متر است.

 میدان پلازا مایور

پلازا مایور، نام میدان مرکزی در شهر مادرید است که در دوران هابزبرگ ساخته شده است و از نظر معماری بسیار شبیه به Place des Vosges در پاریس است. این میدان در نزدیکی میدان معروف دیگری به نام پوئرتا دل سُل واقع شده است.

این میدان صحنه وقایع بی شماری از جمله گاوبازی، بازی های فوتبال، اعدام های عمومی و … بوده است و همچنین  مغازه های سنتی و قدیمی، فروشگاه ها، و کافی نت ها این میدان را احاطه کرده اند. برگزاری جشن هایی برای San Isidro نیز در این میدان برگزار می شود .

زمانی که برای تماشای گاو بازی و کارناوال به میدان پلازا مایور می روید، می توانید سری به بهترین رستوران های مادرید که در همسایگی اتریش است، پیدا کنید

گران بیا

Gran Via

خیابان گران بیا، مادرید

گران بیا، همچون ویترینی از معماری اولیه ی قرن بیستم است. گران بیا، خیابانی مشهور، بسیار زیبا، و مملو از آثار تاریخی قرن بیستم است که در سال های ۱۹۰۴ و ۱۹۲۹ میلادی ساخته شده است. معروف ترین بنای حاشیه ی خیابان گران بیا، ساختمان ماتروپولیس است.

ساختمان ماتروپلیس از مشهورترین ساختمان‌های کشور اسپانیا است که بیش از صد سال از ساخت آن می گذرد.

خیابان شلوغ و عجیب و غریب گران بیا، شب های مادرید را دیدنی تر کرده است، نام مستعار خیابان گران بیا، “The Spanish Broadway” است!

موزه تیسن بورنه میسا

Thyssen-Bornemisza Museum

موزه تیسن بورنه میسا، مادرید

موزه ی تیسن بورنا میسا، یک موزه ی هنر در مادرید، اسپانیا است که در نزدیکی موزه ی دل پرادو در یکی از بلوارهای اصلی شهر مادرید واقع شده است.

موزه ی تیسن را به عنوان بخشی از “مثلث طلایی هنر” در اسپانیا می دانند، که دو ضلع دیگر آن موزه ی دل پرادو و گالری ملی رینا سوفیا است.

این موزه ی عالی و فوق اعاده، مجموعه ای از نقاشی های گران بها است که تاریخ بیش از ۸۰۰ سال از هنر غرب را پوشش می دهد. آثار بسیاری از مشاهیر هنر جهان مانند روبنس، پیکاسو، و تیتیان  در این موزه قرار دارد.

کلکسیون های موزه ی تیسن، متعلق به بانوی سابق اسپانیا است و برگزیده و گلچینی از بهترین ها می باشد.

گالری هنری سیرکلا د بلاس

Círculo de Bellas Artes

گالری هنری سیرکلا د بلاس، مادرید

گالری هنری سیرکلا د بلاس، یک سازمان فرهنگی، خصوصی، و غیر انتفاعی، است که ساختمان آن در سال ۱۸۸۰ میلادی در مادرید، اسپانیا  تأسیس شده است، و در سطح بین المللی در زمینه نوآوری و ترویج فرهنگ و سنت اسپانیا نقش عمده ای داشته است.

گالری هنری سیرکلا د بلاس یک مرکز فرهنگی- هنری چند زمینه ای است؛ که یکی از فعال ترین برنامه های فرهنگی در مادرید به شمار می رود. این گالری دارای اتاق های مخصوص نمایشگاه، سینما، تئاتر، سالن های کنسرت، سالن های سخنرانی، کارگاه هنرمندان، کتابخانه، کافه تریا، فروشگاه و بسیاری امکانات دیگر است که هر روز آن ها در اختیار فعالیت هایی همچون هنرهای تجسمی، موسیقی، فیلم، نمایش، ادبیات، علوم، فلسفه و شعر قرار می دهد.

ساختمان گالری هنری سیرکلا د بلاس، توسط معمار معروف آنتونیو پالاسیوس، در سال ۱۹۲۶ میلادی، طراحی و ساخته شده است. تراسی که بر روی پشت بام این گالری است، چشم انداز بی نظیری از شهر را به شما هدیه می دهد. با اطمینان به شما می گویم که این بهترین چشم انداز شهر مادرید است!

پارک رتیرو

Retiro Park

پارک رتیرو، مادرید

از جمله جاذبه های گردشگری مادرید می توان به پارک رتیرو اشاره کرد.

پارک رتیرو، از جمله بزرگ ترین و پربازدیدکننده ترین پارک های شهر مادرید است.

زیبایی و طبیعت این پارک، همراه با درخت ها و گل های فراوان آن که تاثیر مثبتی در آب و هوای شهر دارند، باعث شده است تا لقب ریه مادرید را به آن بدهند.

پارک رتیرو، مادرید

پارک رتیرو مادرید در نزدیکی موزه دل پرادو و پورتا د آلکالا قرار گرفته است.

داخل پارک رتیرو نیز انواع مجسمه ها و دریاچه ای زیبا وجود دارد که بر زیبایی طبیعی آن افزوده اند.

بهترین ورودی پارک رتیرو، درب شمالی آن است. در بخش ورودی شمالی پارک، دریاچه ی مصنوعی بزرگی وجود دارد که بسیار زیبا و دیدنی است.

پارک رتیرو، مادرید

در قسمت شمالی این دریاچه یک بنای یادبود برای پادشاه آلفانسو XII وجود دارد. در وسط این بنا یک ستون به طرح رومی ساخته شده است که در بالای آن مجسمه ای از پادشاه قرار داده شده است.

پارک رتیرو، مادرید

باغ رز نیز از دیگر زیبایی های این پارک به شمار می رود. این بخش پر از طاق های فلزی است که انواع مختلف گل های رز از آن بالا رفته اند و نمای زیبایی به مسیر بخشیده اند.

پارک رتیرو، مادرید

در نزدیکی گل های رز، مجسمه ای از یک فرشته با نام El Angel Caído به معنای سقوط فرشته وجود دارد. این مجسمه نماد پایین آمدن «لوسیفر» از بهشت است.

از دیگر جاذبه های این پارک باید به موسئو دل اجرسیتو  و کاسون دل بوئن اشاره کرد، که در کاخ داخل پارک رتیرو قرار دارند. این کاخ در واقع موزه ای از نقاشی های قرن های ۱۹ و ۲۰ میلادی است که نقاشی های آن به هنرمندانی مانند کیسون و دیگر نقاشان اسپانیایی تعلق دارند.

در پارک رتیرو، انواع نمایشگاه ها و کارگاه های مختلف، مانند نمایشگاه گل و گیاه، نمایشگاه های بین المللی، کنفرانس های جهانی، و همچنین نمایشگاه کتاب برگزار می شود.

این پارک متعلق تا اواخر قرن نوزدهم میلادی که تبدیل به یک پارک عمومی شد، متعلق به پادشاهی اسپانیا بود.

پارک رتیرو، یکی از گوشه های سرسبز مادرید است که با وجود مجسمه ها ،فواره ها و گل های رنگارنگ، منظره ای دیدنی برای دونده ها، قایقران ها، افرادی که به پیک نیک می روند، و گردشگران تبدیل کرده است!

برنامه ریزی برای سفر به مادرید

شهر مادرید مملو از هتل های و مسافرخانه های متنوع با قیمت های متفاوت است و هر مسافری با هر بودجه ای می تواند به راحتی در این شهر اقامت کند.

هنگام مسافرت به اسپانیا بهترین شهر برای اقامت کوتاه مدت به منظور گردش و تفریح، شهر مادرید است.

با وجود اینکه گرمای غیر قابل تحمل تابستان، حتی گاهی بومیان این شهر را مجبور به بستن مغازه ها و رفتن به مکان های خنک تر می کند، اما باز هم تابستان، فصل شلوغی است.

به شما توصیه می کنم در بهار یا پاییز به مادرید سفر کنید، اما اگر در زمستان نیز فرصتی فراهم شد که به مادرید بروید، این فرصت را از دست ندهید، زیرا قیمت هتل ها به طور قابل توجهی تخفیف می خورد!

آن قدر روح زندگی و نشاط در مادرید جریان دارد، که شما به راحتی می توانید یک هفته در آنجا بمانید و از جاذبه های آن لذت ببرد.

اگر فکر می کنید که یک هفته اقامت در مادرید برای شما طولانی است، در مادرید تور های یک روزه ی خوبی به شما پیشنهاد می شود. بازدید از تولدو یا سگویای تاریخی، نمونه ای از همین تورهای یک روزه است که شما می توانید در برنامه ی خود قرار دهید.

شهر مادرید، فرودگاه بین المللی نیز دارد، یعنی شما می توانید مستقیم از کشور خود به این شهر سفر کنید.

فرودگاه بین المللی باراجاس یکی از بزرگترین فرودگاه های دنیاست، که در عین شلوغی، دسترسی خوبی دارد.

برای رفت و آمد به فرودگاه، تاکسی به راحتی در دسترس شما است، اما قطار رنفه ارزان ترین و سریع ترین گزینه است. با این حال، در ساعات شلوغی و ترافیک، استفاده از اتوبوس اکسپرس فرودگاه، استرس کمتری به همراه دارد.

همچنین از مترو نیز می توانید استفاده کنید، اما در زمانی که وسایلتان زیاد است و بار سنگینی دارید استفاده از مترو توصیه نمی شود.

وسایل نقلیه این شهر نیز کامل هستند و برای سفرهای درون شهری در مادرید، تاکسی، اتوبوس و مترو مطمئن و ارزان قیمت هستند.

برای توریست ها، خرید مجوز عبور گردشگری با اعتبار یک، سه، پنج، یا هفت روزه راحت تر است، این مجوز برای اتوبوس و قطار نیز قابل استفاده است.

در مقایسه با دیگر شهر های اروپایی هزینه ی  تاکسی در مادرید بالاتر است.

نطرتون راجع به مادرید و جاذبه های گردشگری مادرید چیه؟

امیدوارم مطالب این مقاله برای شما جذاب و مفید بوده باشد.

از همراهی شما با تورلند سپاسگذاریم.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری مادرید
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *