مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

۱۵ مکان اسرار آمیز جهان (قسمت اول)

“۱۵ مکان متروکه و اسرار آمیز از سراسر جهان” عنوان مقاله ای است که قصد داریم امروز با شما مرور کنیم که البته به دلیل طولانی بودن مقاله آن را در دو بخش به شما تقدیم می کنیم.

همه ی این مکان ها، که هر کدام بنا به دلایلی امروز خالی از سکنه شده اند و تبدیل به محلی رها شده و متروک گشته اند، روزی پر بودند از مردمی که در آنجا زندگی می کردند و مشغول کسب و کار خود بودند. اما در حال حاضر بیشتر شبیه به شهر ارواح و یا حتی مجموعه ای از فیلم های ترسناک هستند. بقایای مرموز و اسرار آمیزی که از این مکان ها، که قبلا شلوغ و پر سر و صدا بودند، بجا مانده است می تواند ترس، کنجکاوی و هیجان ما رابه طور همزمان تحریک کند.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

آگاهی از این موضوع که تنها شجاع ترین و ریسک پذیر ترین افراد، جرأت بازدید از هر یک از این مکان ها را دارند، ما را در تورلند به این فکر رساند که شما را به یک تور مجازی به این اماکن متروکه و مرموز دعوت کنیم. به ما بپیوند!

شهر ارواح Bodie، کالیفرنیا، ایالات متحده

The ghost town of Bodie in California, USA

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، شهر ارواح، کالیفرنیا، آمریکا

۱۲۷۱۸۵۵-۱۰۰۰-۱۴۶۰۴۸۵۶۹۶-MG_57011-1

شهر Bodie  در سال ۱۸۷۶، هنگامی که کارگران معدن در حال کشف ذخایر غنی از طلا و نقره در اینجا بودند، رسما بنیان گذاری و تأسیس شد. در جستجوی ثروت و زندگی بهتر و آسوده تر، مردم به این شهر کوچک هجوم آوردند. به زودی محل کشف شده به دلیل آنکه پر از فاحشه خانه شده بود، شهرت “شهر گناه” را به خود گرفت. متعاقبا، شهر Bodie ورشکسته شد، و در سال ۱۹۴۰ میلادی تبدیل به یک شهر ارواح واقعی گردید. در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین شهرهای محافظت شده ی ارواح در جهان به شمار می رود.

ندامتگاهی در پنسیلوانیا، ایالات متحده

Eastern State Penitentiary in Pennsylvania, USA

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، ندامتگاهی در پنسیلوانیا، ایالات متحده

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، ندامتگاهی در پنسیلوانیا، ایالات متحده

ندامتگاه ایالت شرق، که به اختصار به آن ESP گفته می شود، یک زندان سابق آمریکا در فیلادلفیا، پنسیلوانیا است. این ندامتگاه از سال ۱۸۲۹ تا ۱۹۷۱ میلادی مورد استفاده بود و برخی از بدنام ترین جنایتکاران آمریکا مانند آل کاپون در اینجا زندانی بودند. پس از آنکه زندان بسته شد، تبدیل به یک بنای ملی و تاریخی ایالات متحده و همچنین یک موزه برای تورهای گردشگری و برگزاری نمایشگاه های هنری شد.

ایستگاه راه آهن چستوخووا، لهستان

Czestochowa railway station, Poland

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، ایستگاه راه آهن چستوخووا، لهستان
خطوط راه آهن شهرستان چستوخووا در جنوب لهستان، در دوران طلایی توسعه ی صنعتی ساخته شده است. امروزه، این ایستگاه راه آهن رها شده و متروکه یکی از مرموز ترین مکان هایی است که شما می توانید در اروپا بازدید کنید.

برج ارواح ساتورن، تایلند

The ghost tower of Sathorn, Thailand

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، برج ارواح ساتورن، تایلند

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، برج ارواح ساتورن، تایلند

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، برج ارواح ساتورن، تایلند

در اوایل دهه ی ۱۹۹۰میلادی ، تایلند بزرگترین رونق اقتصادی خود را در طول تاریخ تجربه کرد. در آن زمان، مقامات دولتی و تاجران و کاسبان با شروع پروژه های ساختمانی بلند، از جمله آسمان خراش ساتورن به موفقیت های مالی خوبی دست یافتند. با این حال، زمانی که بحران مالی آسیا را فرا گرفت، اقتصاد تایلند را نیز تحت تأثیر قرار داد و ساخت و ساز آسمان خراش های منحصر به فرد که تقریبا تکمیل شده بودند، به حالت تعلیق درآمد. در حال حاضر، برنامه های مربوط به برج ساتورن تایلند همچنان نامشخص است. کارشناسان نشان داده اند که در حال حاضر، برای بازسازی این برج بسیار بیشتر از هزینه های ایجاد یک برج جدید، باید هزینه شود. این برج شهرت “ساختمان خالی از سکنه” را دارد.

جزیره ی برادر شمالی، ایالت متحده

North Brother Island, USA

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، جزیره ی برادر شمالی، ایالت متحده

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، جزیره ی برادر شمالی، ایالت متحده
بیمارستان ریورساید، در بین سال های ۱۸۸۵ تا اواخر دهه ی ۱۹۳۰ میلادی، یکی از مکان های فعال در ایالات متحده آمریکا برای بیماران مبتلا به آبله، تب حصبه، تب مخملک و جذام بود. بیمارستان در سال ۱۹۶۳ بسته شد و به عنوان یک مرکز توانبخشی برای معتادان هروئینی تبدیل گردید. در حال حاضر این جزیره یک پناهگاه و آشیانه برای پرندگان و محلی خالی از سکنه است. ساختمان بیمارستان هنوز هم وجود دارد، اما با پنجره های در هم شکسته و رنگ های کنده شده از دیوار، در معرض خطر سقوط است.

Teufelsberg (کوه شیطان)، آلمان

The Teufelsberg (Devil’s Mountain), Germany

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، کوه شیطان، آلمان

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، کوه شیطان، آلمان
این یادگاری از ادوار گذشته، در بالای بالاترین تپه در برلین غربی سابق واقع شده است که به عنوان یک دانشکده نظامی نازی ها مورد استفاده بوده است. پس از چندین تلاش ناموفق برای تخریب ساختمان، متفقین تصمیم گرفتند تا آن را زیر ۱۲۰ متر از خرابه ها و لاشه های ایجاد شده از بمباران انگلیس و آمریکا در طول جنگ جهانی دوم، دفن کنند. پس از سقوط دیوار برلین ، این ساختمان رها شده و متروک مالکان بسیاری داشته است که یکی از آنها، کارگردان معروف دیوید لینچ بود. او حتی برای ساخت یک کالج شادی در اینجا به عنوان خانه (خوابگاه) دانش آموزان یوگا برنامه ریزی کرده بود که مقامات برلین پیشنهاد او را نپذیرفتند.

قلعه ی میراندا، بلژیک

Miranda Castle, Belgium

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، قلعه ی میراندا، بلژیک

اماکن متروکه و اسرار آمیز جهان، قلعه ی میراندا، بلژیک
در طول انقلاب فرانسه، Count Liedekerke-Beaufort، فعال سیاسی بلژیکی، همراه با خانواده ی خود مجبور به ترک این قلعه و حرکت به سمت مزرعه ای در همسایگی آن شد. پس از جنگ جهانی دوم و تا اواخر دهه ی ۱۹۸۰ میلادی، قلعه توسط شرکت ملی راه آهن بلژیک به عنوان اردوگاه تابستانی برای کودکان تبدیل شده بود و پس از آن به عنوان یک یتیم خانه از آن استفاده می شد که در سال ۱۹۹۱، با توجه به هزینه های نگهداری آن، قلعه را ترک کردند.

امیدوارم از این تور مجازی لذت برده باشید و بخش بعدی را نیز دنبال کنید.

 

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

۱۵ مکان اسرار آمیز جهان (قسمت اول)
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *