مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های گردشگری عمان

سلطان نشین عمان.نام این کشور به تنهایی این تصور را به شما القا می کند که عمان، یک مکان باستانی عجیب و غریب پر از جواهرات و شخصیت هایی مانند سندباد است. اما در آتیه ی نزدیک، عمان نیز یک مقصد سفری خوب برای شما خواهد بود که انواع مختلفی از تجارب را برای شما به ارمغان می آورد: کوه ها، کانیون (دره های عمیق و باریک)، سواحل، حیات وحش، تاریخ، و معماری عمان، همگی شما را جذب سفر به این کشور می کنند.

ما در تورلند لیست برخی از بهترین اماکن و همچنین مهم ترین کار هایی که در سفر به عمان می بایست انجام دهید برای شما تهیه کرده ایم. چمدانتان را ببندید و آماده ی سفر شوید.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

سلطان‌نشین عُمان، کشوری پادشاهی در شرق شبه جزیره عربستان است که پایتخت آن شهر مسقط است. عمان از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان محدود می‌شود. این کشور از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی همسایه است. عمان همچنین دارای مرز دریایی با ایران نیز می باشد. کشور عمان دارای دو برون‌بوم است. بخش کوچکی از عمان به نام مسندم در قسمت جنوبی تنگه هرمز قرار دارد که از سرزمین اصلی عمان جدا افتاده است. برون بوم دیگر مدحاء نام دارد که توسط امارات متحده عربی احاطه شده‌است.

از قرن هفدهم میلادی عمان دارای پادشاهی خودکفا بود و در قرن نوزدهم میلادی در اوج قدرت خود قرار داشت. با کاهش قدرت در قرن بیستم میلادی این کشور تحت نفوذ پادشاهی بریتانیای کبیر قرار گرفت، ولی هیچگاه به شکل رسمی بخشی از آن نشد. عمان پیوند گسترده نظامی و سیاسی با ایالات متحده آمریکا و پادشاهی بریتانیای کبیر دارد ولی سیاست خارجی آزادانه ای در پیش می‌گیرد. فرمانروایی این کشور پادشاهی بی چون و چراست اما پارلمان نیز نقش قانون گذاری و بازرسی ناچیزی دارد.

همانند سایر کشورهای عربی خلیج فارس منبع اصلی درآمد کشور عمان، نفت است. کشور عمان نسبت به همسایگان خود، تولید کننده ی متوسطی است  و کشاورزی و ماهی‌گیری نیز دو منبع مهم درآمد در عمان است و منبع جایگزین دیگر گردشگری محسوب می شود.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های کشور عمان، همراه ما باشید.

 

حیات وحش

The wildlife

حیات وحش، عمان

یکی از نکات برجسته ی سفر به عمان، تحسین و در عین حال شگفت زده شدن از لانه سازی لاک پشت ها در ساحل و راه سازی برای خودشان به سمت دریا، درست قبل از طلوع خورشید است. تلاش آن ها برای پیدا کردن مکان مناسب برای تخم هایشان و سپس بازگشتن به دریا قابل تحسین است. این ها واقعا به معنای این نیست که در آن ها در خشکی ساکن هستند، اگر شما خوش شانس باشید ممکن است فقط نوزادان آن ها را ببینید که در این صورت باید تلاش کنید و آن ها را به آغوش اقیانوس بسپارید.

Ras Al Jinz Turtle Reserve در واقع یک پناهگاه برای لاک پشت ها است که تجربه ی تماشای این زیبایی را هر روز صبح به شما پیشنهاد می دهد. اینجا یک پناهگاه طبیعی است و دسترسی محدود دارد، لذا شما باید از قبل هتل رزرو کنید. رأس الجنز واقع در عمان، شرقی ترین نقطه شبه جزیره عربستان است، که یک پناهگاه و مکان آشیان سازی برای لاک پشت های سبز است.

Ras Al Jinz Turtle Reserve

پناهگاه لاک پشت رأس الجنز عمان

پناهگاه لاک پشت رأس الجنز عمان؛ نوزاد لاک پشت

سایر فعالیت های حیات وحش شامل غواصی در جزایر Daymaniyat یا تعقیب و شکار پلنگ عربی گریزان است.

غواصی در سواحل کشور عمان

پلنگ عربی، عمان

معماری، مسجد جامع سلطان قابوس

Architecture, the Sultan Qaboos Grand Mosque

معماری، مسجد جامع سلطان قابوس

مسجد جامع سلطان قابوس یکی از مسجدهای اصلی و مهم سلطنت عمان است. مسجد جامع سلطان قابوس، توسط سلطان قابوس که اصرار داشت که عمان باید مسجد جامع داشته باشد، راه اندازی شد. مسجد جامع سلطان قابوس یک نمونه ی نفس گیر و فوق العاده از معماری اسلامی است که بین سال های ۱۹۹۵ و ۲۰۱۱ میلادی ساخته شده است. این مسجد در منطقه ی مسطح مسقط واقع شده است، باغ و ۵ مناره ی مسجد زیبایی خاصی به چشم انداز آن بخشیده اند.

معماری، مسجد جامع سلطان قابوس

معماری، مسجد جامع سلطان قابوس

شما می توانید در بیرون با راهروهای طولانی که پر از موزاییک و قوس ها هستند گشت و گذار کنید، و یا به تحسین و ستایش دکور نمازخانه ی اصلی با ۲۱ تن فرش دستباف بپردازید.

معماری، مسجد جامع سلطان قابوس، فرش دستباف

فرش مسجد جامع سلطان قابوس، به سفارش سلطان قابوس اثر هنرمندان ایرانی از نیشابور است. طرح این فرش که در حدود ۵ هزار متر مربع مساحت دارد و از اتصال ۴۸ قطعه کوچک و بزرگ به یکدیگر تشکیل شده، از نقشه گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان و ترکیب طرح افشان شاه عباسی و سایر نگاره‌های تزیینی ایرانی و اسلامی الهام گرفته‌است.

همچنین این نمازخانه به یک چلچراغ با شکوه، با ۱۴ متر ارتفاع، ۸ متر قطر، ۱۱۲۲ لامپ و ۶۰۰٫۰۰۰ قطعه کریستال مزین شده است!

مسجد جامع سلطان قابوس، عمان

جواهر و گنجینه ی دیگری از معماری و مهارت فنی عمان، خانه اپرای مسقط با دکور های چوبی است که جدید ترین تکنولوژی های صوتی در آنحا راه اندازی شده است.

خانه اپرای مسقط ، عمان

خانه اپرای مسقط ، عمان

 

تاریخ، قلعه نزوی

The history, Nizwa fort

قلعه نزوی، عمان

انتخاب بهترین قلعه در عمان کار خیلی آسانی نیست. قلعه های بسیاری در عمان وجود دارد و همچنین بعضی از آنها به هم شبیه هستند. یکی از معروف ترین آن ها قلعه نزوی است که شما حتی می توانید برای تماشای مناظر زیبایی از شهر، به بالای برج ۳۴ متری آن بروید و شهر را تماشا کنید.

قلعه نزوی، یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌ های کشور پادشاهی عمان و همچنین یکی از نقاط دیدنی سلطنت عمان به شمار می رود. این قلعه در شهرستان نزوی، منطقه داخلیه عمان قرار دارد. شکل این قلعه، ضخیم و دایره‌ای مانند، و ارتفاع دیوار هایش ۲۴ متر است. قطر داخلی قلعه ۳۹ متر و قطر خارجی در حدود ۴۳ متر است. قلعه نزوی، دارای هفت گودال است که تفنگداران در هنگام تیراندازی در آن‌ها کمین می‌ گرفتند. همچنین قلعه دارای اماکن مختلف مانند؛ زندان، مقر حکم، دادگاه، و اماکن معاقبت مجرمین بوده‌است. قلعه نزوی، در دوران حکم‌الامام سلطان بن سیف بن مالک الیعربی بنا شده‌ ‌است. در کنار این قلعه، بازار سنتی نزوی قرار دارد. بازار اطراف قلعه، مکانی برای ملاقات با افراد محلی است که بازدید از آن، از بسیاری جهات جالب و دوست داشتنی است. قلعه نزوی در اوایل قرن هفدهم میلادی ساخته شده است، و ساخت آن حدود ۱۲ سال زمان برده است. دولت عمان، در بازسازی و حفظ آن کار بزرگی انجام داده است. اکثر اتاق ها دارای صفحه های نمایشی هستند که به بازدید کنندگان نشان می دهد که در گذشته چگونه مردم زندگی می کردند و چگونه از قلعه محافظت می شده است.

 

سایت های میراث جهانی یونسکو

Unesco World Heritage sites

سایت های میراث جهانی یونسکو، عمان
سلطان نشین عمان، از ۲۰۱۶ دارای ۴ سایت در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد. معروف ترین آن ها، سیستم های آبیاری AFLAJ است که می توانید در بسیاری از روستاهای قدیمی مشاهده کنید. این مجموعه شامل پنج سیستم آبیاری کاریزی‌ است و به عنوان نمونه‌ای از حدود ۳٬۰۰۰ کاریز زنده ی موجود در عمان شناخته می‌شود. این سیستم‌های آبیاری به حدود سال‌های ۵۰۰ بعد از میلاد باز می‌گردند اما نتایج کارهای باستان‌شناسان از وجود سیستم‌های آبیاری مشابهی مربوط به ۲٬۵۰۰ سال پیش از میلاد در این کشورِ کم‌آب خبر می‌دهند.

دیگر سایت های جذاب سایت های باستان شناسی بت و آل آین است. در گورستان بت و آل آین، مقبره هایی بر روی یک خط الراس با مناظر شگفت انگیز تری از وسط قرار دارد که توسط عشایر ساخته شده است، و آنها شواهدی از زندگی در عصر برنز در منطقه ی عمان هستند.

 

سواحل

The beaches

سواحل عمان

انواع گوناگون و زیادی از سواحل در عمان وجود دارد: سواحل کلاسیک و هموار ماسه ای، خلیج های کوچک و پناهگاه های ساحلی دامنه ی کوه، و سواحل احاطه شده توسط صحرا.

ساحل آل سوادی در شمال مسقط، مملو از صدف است. و در هنگامی که جزر و مد کم است، شما می توانید به قلعه سوادی، واقع در جزیره بروید. رفتن به قلعه سوادی، برای مردم محلی در تعطیلات آخر هفته مورد علاقه و پر طرفدار است.

 

کوه ها و گراند کانیون عمان

The mountains and Oman’s Grand Canyon

کوه ها و گراند کانیون عمان

کشور عمان بیش از آنکه به خاطر سواحل خود معروف باشد، برای کوه های خود، به ویژه در مناطق جبل اخضر و جبل شمس شهرت دارد.
به عنوان آخرین مقصد مهم برای بازدید کنندگان می توان به گراند کانیون عمان اشاره کرد. گراند کانیون عمان شکافی عمیق، در کنار کوه های مرتفع ۳۰۰۰ متری است، که دارای صخره های عمودی با بیش از ۱۰۰۰ متر ارتفاع است. پیاده روی در بالکن پیاده روی کانیون، بی شک برای مسافران با سرگیجه همراه است.

 

وادی

The wadis

وادی، عمان

یکی دیگر از بهترین کارها برای انجام دادن در سفر به کشور عمان، رفتن به عمق وادی های آن است. معروف ترین آنها وادی شب و وادی بنی خالد است که دسترسی به وادی بنی خالد ساده تر و آسان تر است. اولین استخر، تنها در عرض ۱۰ دقیقه پیاده روی قابل دسترسی است و استخر بعدی نیز با ۱۰ دقیقه راه رفتن و بالا رفتن از تخته سنگ ها به شما یک منطقه ی شنا را پیشنهاد می دهد، جایی که در آن آب های فیروزه ای با صخره ها و سنگ های سفید رنگ کنتراست زیبایی ایجاد می کنند.

 

بیابان ها

The deserts

بیابان ها، عمان

با توجه به موقعیت عمان بر روی کره ی زمین، بیشتر کشور عمان توسط صحرا تحت پوشش است، و یکی از بزرگترین محل های خالی از سکنه به شمار می رود.
یکی از پر بازدید ترین صحراهای آن، رمال آل وهیبه است. رمال آل وهیبه تنها ۳ ساعت از پایتخت عمان به دور است، تپه های شنی طولی ۱۸۰ کیلومتر از اراضی شمال به جنوب را پوشش می دهد. رمال آل وهیبه نام منطقه‌ای در کشور پادشاهی عمان است. رمال الوهیبة از توابع استان منطقه شرقی است، و یکی از نقاط دیدنی سلطنت عمان به شمار می‌آیند. رمال آل وهیبه در امتداد خلیج مصیره قرار دارد به طول ۱۸۰ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتر در استان منطقه شرقی واقع شده است.
در رمال الوهیبة جاهایی برای سر خوردن یا اسکی بر روی شن وجود دارد، در این مناطق شنهای ریزی وجود دارد که گردشگران به سوی خود می‌کشاند. رمال آل وهیبه نرمترین تپه‌های شنی در دنیا را دارد. برای بازدید کنندگان اردوگاه هایی تعیین شده است اما کمپینگ وحشی نیز مجاز است اگر شما احساس می کنید دوست دارید سفرتان پرماجراتر باشد. مثل همیشه تپه های شنی طلوع و غروب فوق العاده ای از خورشید را به شما ارائه می دهند.

همانطور که می بینید، در سفر به کشور عمان، هر روز به گونه ای متفاوت شگفت زده خواهید شد. پس فرصت را از دست ندهید و خود را برای سفر آماده کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید و جذاب بوده باشه.

لطفا نظراتتون رو با ما در تورلند به اشتراک بگذارید.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های گردشگری عمان
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *