مشاهده تورهــــاتماس با تورلند : ۰۲۱۸۸۹۳۳۰۱۶

جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ

دو شهر مهم کشور روسیه، مسکو و سن پترزبورگ است. مسکو، شهری تاریخی با کاخ های کمونیستی خوش منظره و زیبا است و سن پترزبورگ، شهری دوست داشتنی، شاد، و رنگارنگ است. فرهنگ، بافت شهری، و مناظر این دو شهر مکمل یکدیگر برای شناساندن عظمت و زیبایی کشور پهناور روسیه می باشد. پیش از این مقالاتی راجع به زیبایی ها و عجایب مسکو برای شما علاقه مندان ارائه کرده بودیم، امروز قصد داریم جاذبه های سن پترزبورگ را به شما معرفی کنیم. در تورلند، همراه ما باشید.

در حالی که بخش عمده ای از تاریخ روسیه در شهر مسکو نهفته است، سن پترزبورگ هیجان انگیز ترین مقصد برای سفر در کشور روسیه است. سن پترزبورگ شهری با جمعیت جوان و چشم انداز فرهنگی رو به رشد است.

دنبال تور خارجی ارزان هستی؟ تورهای خارجی در سراسر جهان ....
تور خارجی لینک بالا را کلیک کن

کلیسای جامع سنت ایزاک

Saint Isaac’s Cathedral

کلیسای جامع سنت ایزاک، سن پترزبورگ، روسیه
کلیسای جامع سنت ایزاک از جاذبه های سن پترزبورگ

به شما توصیه می کنم که در سفر به سن پترزبورگ، حتما بازدید از بزرگترین کلیسای جامع ارتدوکس روسیه را در لیست برنامه های خود قرار دهید.

در این کلیسا شما می توانید اطلاعات فراوانی در مورد دین و تاریخ این نماد مهم یاد بگیرید. هنگام تهیه ی بلیط ورودی می توانید راهنمای صوتی نیز بگیرید و از آن استفاده کنید. هزینه وروری به همراه راهنمای صوتی حدود ۳۵۰ روبل روسی است.

کلیسای جامع سنت ایزاک موزه ای است که بنای با عظمت آن همگان را شیفته ی خود می سازد. گنبد طلایی رنگ این کلیسا که به سبک کلاسیک روسی ساخته شده است، از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است.

این کلیسا به یاد ایزاک (اسحاق) مقدس و به همین نام، نامگذاری شد.

کلیسای جامع سنت ایزاک در سال ۱۷۱۰ احداث شد و پس از چهار بار تجدید بنا، ساختمان فعلی آن، طی سال های ۱۸۱۸ تا ۱۸۵۸ میلادی توسط معمار فرانسوی، مانفران، احداث گردید.

ارتفاع کلیسا ۱۰۱٫۵ متر و طول آن ۱۱۴ متر و عرض آن ۹۸ متر می باشد و در اطراف آن ۴۸ ستون از سنگ گرانیت یک تکه که هر کدام ۱۵ متر ارتفاع و ۱۰۰ تن وزن دارند، وجود دارد.

کلیسای جامع سنت ایزاک که بزرگ ترین کلیسای روسیه می باشد، دارای ظرفیتی برای ۱۴ هزار عبادت کننده می باشد.

پس از انقلاب اکتبر این بنا به موزه تبدیل شد و در حال حاضر هم، به جز در بعضی از عیدهای بزرگ مذهبی، که مراسم بسیار باشکوهی در آن برگزار می گردد، جنبه ی موزه دارد.

موزه ی دولتی روسیه

State Russian Museum

موزه ی دولتی روسیه، سن پترزبورگ، روسیه
موزه ی دولتی روسیه از جاذبه های سنت پترزبورگ

این موزه با فضای بسیار آرام، بزرگترین مجموعه از آثار هنری هنرمندان روسی در سن پترزبورگ را در خود جای داده و محلی دوست داشتنی برای عاشقان هنر است. در موزه ی دولتی روسیه از تماشای کار هنرمندان قدیمی روسیه لذت ببرید.

خیابان نوسکی پراسپکت سن پترزبورگ

Nevsky Prospekt Street St. Petersburg

خیابان نوسکی پراسپکت، سن پترزبورگ، روسیه
نمایی از خیابان نوسکی پراسپکت

خیابان نوسکی پراسپکت، خیابان اصلی شهر سن پترزبورگ است. یک شاهراه شلوغ با ساختمان های زیبا، پل ها و میادین دیدنی که شما می توانید با پیاده روی در آن و چرخیدن بین فروشگاه ها در طول مسیر لذت ببرید.

یکی از مهم ترین تفریحات سن پترزبورگ، خرید کردن است. در سفر به سن پترزبورگ حتما قسمتی از وقت خود را به خرید اختصاص دهید. اگر مکان خوبی را برای خرید انتخاب کنید، اصلا پشیمان نخواهید شد.

یکی از این مکان ها، همین خیابان نوسکی پراسپکت است. اکثر برندهای معروف دنیا در این خیابان شعبه دارند و ساعت ها می توانید در آن بچرخید و لذت ببرید .

واژه پراسپکت در زبان روسی به معنای خیابان عریض با امتداد طولانی و مستقیم است.

بلوار نوسکی یکی از خیابان های اصلی سن پترزبورگ است که در اوایل قرن ۱۹ میلادی و در زمان سلطنت آلکساندر این خیابان توسط چندین معمار نئوکلاسیک برجسته تقریبا به طور کامل بازسازی شد.

خیابان نوسکی پراسپکت که به شانزلیزه ی سن پترزبورگ معروف است، یکی از بهترین مراکز خرید روسیه و مراکز خرید سن پترزبورگ به شمار می رود که شامل فروشگاه ها و مغازه های لوکس است.

این خیابان ۴ کیلومتری از دریاسالاری تا صومعه ی الکساندر نوسکی کشیده شده است.

کاخ زمستانی

Winter Palace

کاخ زمستانی، سن پترزبورگ، روسیه
تصویری از کاخ زمستانی از جاذبه های سن پترزبورگ

ساختمان مجلل کاخ زمستانی، را می توان با شکوه ترین ساختمان در سن پترزبورگ دانست. این کاخ بیش از ۱۰۰ اتاق دارد که سالن های طلاکاری شده از نکات برجسته ی این ساختمان به شمار می روند. دیدن مناظر زیبای ساختمان کاخ را در شب از دست ندهید.

سالن تئاتر مارینسکی

Mariinsky Theatre

سالن تئاتر مارینسکی، سن پترزبورگ، روسیه
سالن تئاتر مارینسکی

باله و اپرا سنگ بنا و پایه ی سنت و فرهنگ کلاسیک سن پترزبورگ است، و بهترین اجراها در این سالن اجرا می شوند. فصل اجرای نمایش ها، اواخر ماه سپتامبر تا اوایل ماه آگوست است.

در فرهنگ عامه ی مردم روسیه مثلی هست که می گوید “روس ها بدون تئاتر زنده نخواهند ماند” و می توان گفت راز ماندگاری این همه تئاتر در شهرهای روسیه، به اهمیتی است که مردمان آن به هنرهای نمایشی و موسیقی می دهند.

یکی از میراث های ماندگار دوره ی کمونیستی روسیه، فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ بالای مردمان این سرزمین در مورد هنرهای نمایشی و موسیقی و سایر جنبه های هنر است.

همانطور که تئاتر بالشوی در مسکو شناخته شده ترین سالن تئاتر مسکو است، تئاتر مارینسکی سن پترزبورگ نیز شاخص ترین سالن تئاتر این شهر زیبا است.

شهرت این سالن تئاتر در سطح بین المللی بسیار بالا است که دلیل آن نیز، اجراهای ارزشمندی است که هنرمندان بزرگ روس در این سالن اجرا کرده اند.

تئاتر مارینسکی، سن پترزبورگ، روسیه
تئاتر مارینسکی از جاذبه های سنت پترزبورگ

شما نمی توانید به سن پترزبورگ بروید و نمایش زیبای باله را در سالن های این شهر از دست بدهید.

حسی که پس از تماشای نمایش باله خواهید داشت، این است که “سنت پترزبورگ پایتخت باله ی جهان است“.

کاخ پترهوف

Peterhof Palace

کاخ پترهوف، سن پترزبورگ، روسیه
کاخ پترهوف از جاذبه های سن پترزبورگ

فواره های باغ و مجسمه های طلایی کاخ، از جمله زیباترین دیدنی های کاخ مجلل و باشکوه پترهوف هستند. فضای داخلی کاخ پترهوف بسیار لوکس و باورنکردنی است، به شما توصیه می کنم که سری به این کاخ بزنید.

موزه ارمیتاژ

Hermitage Museum

موزه ارمیتاژ، سن پترزبورگ، روسیه
موزه ارمیتاژ از جاذبه های سنت پترزبورگ

موزه ی وسیع ارمیتاژ در کاخ زمستانی قرار دارد، و همچون جواهری بر روی تاج جاذبه های گردشگری شهر سن پترزبورگ می درخشد.

موزه ی ارمیتاژ  یکی از بزرگ‌ ترین موزه‌ های جهان و از قدیمی‌ ترین گالری‌ های هنری و موزه‌ های تاریخ و فرهنگ بشری در جهان است.

بنای اصلی موزه، کاخ زمستانی نام دارد و در گذشته محل سکونت رسمی تزارهای روسیه بوده‌ است.

اتاق های با شکوه این کاخ، گنجینه های هنری بسیاری را در خود جای داده است که بازدید از آن، ساعت ها شما را به خود مشغول می کند.

در این مقاله سعی کردیم تا مروری کوتاه بر بهترین جاذبه های توریستی شهر سن پترزبورگ داشته باشیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید و جذاب بوده باشد.

دنبال تور برای آخر این هفته هستی؟ تورهای طبیعت گردی یک روزه و چند روزه در سراسر ایران ....
تور طبیعت گردی لینک بالا را کلیک کن
در مورد سفر سوالی دارید؟ همکاران ما در تورلند آماده پاسخگویی به شما هستند...
۰۲۱-۸۸۹۳۳۰۱۶ مشاوره رایگان
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ
5 (100%) 1 vote

ارسال یک دیدگاه :)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *